۶ روش ساده برای غلبه بر اضطراب

همه انسانها در یک نقطه از زندگی رنج میبرند و این رنج باعث اضطراب آنها میشود اضطراب یک واکنش جسمی و روحی در برابر خطرهای احتمالی که باعث نگرانی شما میشود است از جمله تفکر در مورد آینده پیش بینی اتفاقاتی که در آینده به وقوع خواهد پیوست در حالی که بسیاری از انها به واقعیت نخواهد پیوست

اضطراب همیشه توسط  مسائل بزرگ ایجاد نمیشود بلکه اکثر مواقع کوچکترین مسائل باعث ایجاد اضطراب در افراد میشود از جمله پیدا کردن کلید منزل فراموش کردن ارسال ایمیل یا تماس با دوست یا همکارتان ترافیک شهری و شلوغی خیابان ها و غیره

 

جای نگرانی نیست ما به وسیله ۶ روش زیر به شما یاد میدهیم چگونه با راهنمایی های زیر میتوانید اضطرابتان را به لذت از لحظه های زندگیتان تبدیل کنید

توجه داشته باشید این راهنمایی فقط برای اضطراب های خفیف و روزمره به کار میرود در صورتی که از اختلال اضطراب جدی رنج میبرید باید حتما به یک متخصص مراجعه کنید

  1. توقف کن و بخند

به معنای واقعی همه چیز را متوقف کن استراحت کن و استخوان های خودت را غلغلک بده و بخند

خنده و لبخند همان طور که توسط علم ثابت شده باعث کاهش سطح اضطراب فرد میشود و باعث میشود فرد کمتر در معرض اضطراب قرار گیرد بنابراین هر زمان احساس اضطراب کردید کار خود را متوقف کنید و به مشاهده فیلمهای خنده دار تصاویر خنده دار و… توسط یوتیوب آپارات و… لبخند را بر روی لبان خود بنشانید

۲٫رنگ درمانی

اگر چه رنگ درمانی یک شیوه باستانی است ولی هنوز هم کارایی بسیار به سزایی در زندگی افراد دارد به وسیله رنگ درمانی می توانید به راحتی اضطراب را از خود دور کنید برای این کار کافی است از ترکیب رنگ های ساده سرد مثل بنفش سبز و آبی در رنگ دیوار اتاق لباس و محیط اطرافتان استفاده کنید در این روش به سادگی پس از چندبار خیره شدن چشمانتان به رنگ های سرد خواهید دید چگونه احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و اثر اضطراب روزانه در شما از بین خواهد رفت

۳٫گوش دادن به آهنگ مورد علاقه

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تاثیر بسیار به سزایی در دفع اضطراب های روزانه افراد دارد و باعث میشود فرد احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشد و با یک آرامش درونی فوق العاده به سوی اهداف خود حرکت کند در هنگام گوش دادن موسیقی سعی کنید در صورتی که افراد دیگری در کنار شما حضور دارند از هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید تا باعث مزاحمت دیگر افراد نشوید

 

۴٫از همه جا قطع شوید

گاهی انسان برای آرامش نیاز دارد به درون خود برود در یک سکوت مطلق غرق گردد سیم برق را بکشید دستگاه های ارتباطی تلفن موبایل و غیره را خاموش کنید فقط و فقط در سکوت با خودتان باشید برای خود خودتان, از دوستان خانواده همسر شغل یا هرچیز برای ۱ ساعت ۲ ساعت یا حتی یک روز فاصله بگیرید در سکوت مطلق در یک وان آب گرم با رایحه رازیانه گل بابونه ریحان یاغیره غوطه ور شوید بدین وسیله تنش های خود را از بین ببرید و استرس را از خود بیرون کنید

 

۵٫تعمق

دانشمندان کشف کرده اند مراقبه باعث میشود ماده خاکستری مغز فعال شود و انسان با استرس ها به راحتی کنار بیاید برای مراقبه میتوانید به کلاس های یوگا بروید و یا یوگا را در خانه تمرین کنید یوگا ترکیبی از فعالیت های فیزیکی مدیتیشن و تنفس میباشد که به بیماران دارای اضطراب کمک میکند که چشم انداز بهتری از زندگی داشته باشند

۶٫ مصرف بیشتر امگا۳ و ویتامین های گروه ب لطفا

یکی از دلایل ایجاد استرس در افراد کمبود ویتامین و مواد مغذی جسمی میباشد سعی کنید با خوردن غذاهای سرشار از امگا ۳ و ویتامین ها علائم افسردگی را در خود کاهش دهید و از قند مواد غذایی فرآوری شده و  کافئینی کمتر استفاده کنید

به  وسیله روش های ذکر شده  با استرس درونی خود مبارزه کنید و به زندگی سرشار از شادابی و لذت ادامه دهید

منبع لایف هک مترجم و ادیتور حمید اعتمادی صاحب امتیاز سایت ترخون

 

 

هرگونه کپی برداری از نوشته ها با ذکر منبع www.tarkhun.ir  بلامانع است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *